لحظه

... Just a snapshot ...

... Just a snapshot ...

آخرین مطالب
  • ۲۴ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۸:۲۵ جبر
  • ۲۴ فروردين ۹۶ ، ۱۹:۲۷ The truth
پیوندهای روزانه

Short call option

سه شنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۵، ۱۰:۲۲ ق.ظ

راستش هنوز که هنوز است با فلسفه پوزیشن فروش اختیار خرید در یک بازار مشتقه کنار نیامده ام. توضیح بیشتر اینجا ... بله بله، این پوزیشن می تواند بخشی از یک استراتژی ترکیبی باشد و نباید خارج از کانتکست پرتفولیو منجمنت به آن نگاه کرد. همه اینها درست، ولی باز هم کدام آدم عاقلی تن به موقعیتی در یک بازار مالی می دهد که پتانسیل زیان آن نامحدود و پتانسیل سود آن صرفا محدود به "دو زار" پرافیتی ست که از فروش آن "کال آپشن" به دست می آید؟


ولی در مقام عمل چه؟ آیا همه ما تن به زندگی ای نداده ایم که پتانسیل "درد" در آن نامحدود و بی نهایت است و پتانسیل "لذت"، محدود به چندرغاز؟

۹۵/۱۰/۱۴ موافقین ۱ مخالفین ۰
لیلا مجیدی

نظرات  (۱)

قبل از این نظر لازم است بگویم که این کد امنیتی بیشتر شبیه یه تست بینایی است. بابا بنا نیست که مردم را اینجا شکنجه کنید. تازه چرا کد امنیتی ؟ بگذارید حتی ربات ها هم نظرشان را بگویند. الان مقاله ای دیدم که این روزها مردم عاشق ربات ها می شوند و ربات ها عاشق مردم. یه نکته هم این که این علامت گذاری هم در تایپ کامپیوتر من انگار سخت است لذا انشا الله بخشوده. هرچه سعی می کنم نمی توانم پیدا کنم کاما کجاست. 
اما در مورد مطلب. selling short اگر اشتباه نکنم (قدیما بیشتر با این مسائل آشنا بودم) به این مفهوم بود که شما در حقیقت چیری را می فروشید که مالک اش نیستید. از نظر ریاضی هم فکر نمی کنم هیچ فرقی بکند با خرید چیزی که ندارید و می خواهید مالکش بشوید. یعنی شما بر اساس یک پیش بینیهایی که می کنید به این نتیجه می رسید که قیمت ای سهام به اوج رسیده یا نزدیک به اوج است و باید دیر یا زود پایین بیاید پس مالی را که ندارید از کسی قرض گرفته و می فروشید که در آینده که قیمت پایین آمد بخرید و جایگزین کنید. احتمال ریاضی این قمار به همان اندازه است که شما پول نقدتان را بدهید و چیزی را بخرید که پیش بینی می کنید که بعد گران خواهد شد و خواهید فروخت. البته یک مسئله راوانی هست و آن اینکه در مورد دوم اگر سودی کردید بلافاصله می توانید بفروشید و به سود کم قناعت کنید. اما در مورد اول چون جنس مال خودتان نیست نگران کننده است که نکند اصلا قیمتها پایین نیاید. در این قالب الان با اینکه طلا کمی بالا رفته اما من پیش بینی می کنم که حتما در دراز مدت بالا خواهد رفت و بخرید. نفت هر چقدر می توانید بخرید. اما در مورد نفت مسئله ای که هست سهام شرکت های نفتی در این طرف دنیا آن مقدار که خود نفت پایین آمده (کاما) پایین نیامده است. اگر در آنطرف سهام شرکت های نفتی خوب است به خرید توصیه می کنم. مخصوصا اگه جنگ بشه بالا خواهد رفت. 
پاسخ:
:-)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی