لحظه

... Just a snapshot ...

... Just a snapshot ...

آخرین مطالب
  • ۲۴ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۸:۲۵ جبر
  • ۲۴ فروردين ۹۶ ، ۱۹:۲۷ The truth
پیوندهای روزانه

Rationality

سه شنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۵، ۱۰:۴۴ ق.ظ

صحبت از غیرمنطقی بودن یک فرد یا یک نوع تفکر و یا رفتار، از اساس بر خطاست. انسان فراتر از منطق است و منطق، آن قراردادی ست که انسان/انسان ها آن را تنظیم و اعمال می کنند. انسانها منطقی می اندیشند و منطقی رفتار می کنند، فقط منطق آنها با هم متفاوت است.

۹۵/۱۰/۱۴ موافقین ۱ مخالفین ۰
لیلا مجیدی

نظرات  (۲)

سلام
امروز فرصت کردم بخشی از نوشته هات رو بخونم. خیلی خوبه، خیلی. حتی با اون تفاوتی که گفتی... نمی دونستم تا این حد انتزاع داری. اینا رو خوندم تازه متوجه شدم... و دیگه این که خواننده ی پر و پا قرصتم :)
منطق به معنی علم منطق با منطق به معنی عامیانه فارسی اش تفاوت دارد. البته ظاهرا شما به این تفاوت توجه دارید. logic versus rationality
به هر حال آنچه که در منطق به معنی علم منطق مد نظر است درست بخاطر این است که هر کسی فکر نکند که او هم منطقی دارد. در تعریف منطق هم گفته اند "آله قانونیه تعصم مراعاتها الذهن عن الخطا فی الفکر" یعنی گفته اند این شیوه قانون مند را اگر بکار بگیری از لغزش در اندیشه مصون بلکه معصوم می مانی. اما در rationality بازه این قانونمندی فراختر است. چون دو عامل زمان و مکان هم وارد معادله می شوند. لذا با این شناسه می توان گفت که همه منطقی فکر می کنند ولی منطق شان متفاوت است. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی